Magenergie: | 26 |
Dosah: | 20 |
Rozsah: | vše v níže uvedeném území |
Vyvolání: | 1 kolo |
Doba trvání: | ihned |
Od levelu: | 1 |
Popis: | past: Obr - 8 - vyhnutí se/zásah
Po seslání tohoto kouzla vyletí z kouzelníkovy ruky žhnoucí bílá koule o průměru asi 10 coulů, která se pohybuje rychlostí 20 sáhů za kolo. Po dvou sázích letu z ní začnou sršet modré a bílé výboje do vzdálenosti jednoho sáhu, které zraňují vše, co zasáhnou (v 2 sáhy širokém pásu, jehož středem sršatec letí) za 1k10 životů. Kromě toho s sebou sršatec nese ještě energetický náboj, který v místě střetu s cílem vybuchne v kouli blesků o poloměru 2 sáhy a zraní v ní každého za 2k10 + 20 životů. Tento náboj však během letu ztrácí na síle, a proto se od jím způsobeného zranění odečítá 1 život za každý sáh, který sršatec uletěl. Sršatce lze však seslat pouze v přímém směru - to znamená, že kouzelník jej sešle po přímce na určitý cíl nebo určitým směrem. Pokud je cílem živý tvor, může se sršatci pokusit uhnout (viz past uvedená v hlavičce). V případě, že se mu cíl úspěšně vyhnul, sršatec proletí kolem něj, zraní jej jen za 1k10 životů a vybuchne běžným způsobem po dvaceti sázích letu. Nebezpečnost pasti lze zvýšit o 1 za každé 4 magy navíc. Náboj, který s sebou sršatec nese, se však aktivuje až po 8 sázích letu - střetne-li se tedy sršatec s nějakou překážkou dříve než se náboj aktivuje, k žádnému konečnému výbuchu nedojde a sršatec na místě zanikne. |