Magenergie: | 22 |
Dosah: | 0 |
Rozsah: | tvorové s inteligencí 1 a vyš |
Vyvolání: | 1 kolo |
Doba trvání: | 10 kol |
Od levelu: | 1 |
Popis: | past: Roz + Int - 9 - počet tvorů – 0
dosah: 2 sáhy za úroveň kouzelníka Pomocí tohoto zaklínadla může kouzelník získat ztracený respekt, popřípadě někoho zastrašit. Tvorům, kteří neuspěli v hodu proti pasti, se zdá, že kouzelník narostl do výšky tří sáhů a obklopila ho aura neobyčejné síly a autority. Kouzlo působí na různé tvory různě v závislosti na tom, o kolik se lišil jejich hod proti pasti od nebezpečnosti. 5 a více – smrtelný strach: bytost prchá a odhazuje vše, co jí překáží v útěku. Je pravděpodobnost 50 %, že zakopne a zraní se za 1-6 životů. Na tuto pravděpodobnost házej každé kolo po dobu deseti kol (po tuto dobu trvá útěk). 4 – hrůza: bytost prchá a odhazuje vše, co jí překáží v útěku. 3 – silné znepokojení: bytost se bude za každou cenu snažit při jednání s kouzelníkem vyhnout souboji. 1 – znepokojení: bytost bude s kouzelníkem jednat velmi zdvořile a nesáhne k násilí, pokud to pro ni nebude nezbytně nutné. 0 – mírné zneklidnění: bytost účastně pozoruje kouzelníka méně než 0 – příjemné rozptýlení: bytost pozoruje snažícího se kouzelníka a dobře se baví. Kouzelník může podle svého uvážení z působnosti kouzla kohokoliv vyjmout. Mág Zak je na 15. úrovni a sešle zastrašení na kouzelníka Ariazela (12. úroveň, inteligence 19/+4) a válečníka Bextera (12. úroveň, inteligence 5/-3). Ariazelovi padne na kostce 3, Roz je –3, bonus za inteligenci je +4, nebezpečnost pasti je 7. Ariazel tedy v hodu proti pasti neuspěl, a to o 3. Pociťuje tedy silné znepokojení. Bexter hodí na kostce 10, po úpravách to je 4, tedy také neuspěl o 3 a je rovněž silně znepokojen |