Počínaje čtvrtou úrovní jsou válečníci schopni odhadnout sílu svého soupeře v boji. Takovýto odhad se dá učinit i v průběhu boje, aniž by dotyčný vypotřeboval akci. K válečníkově smůle je přesnost odhadů zastíněna speciálními výcviky postav, se kterými má tu čest a nikdy se nedozvíte, jestli byl daný odhad správný. PJ může v průběhu boje váš odhad i zpřesňovat.
Od 16. úrovně lze odhadovat parametry soupeře, aniž by ho válečník viděl bojovat (stačí prohlížet si ho v klidu). Nově lze odhadovat zranění protivníka (chybějící podíl z maxima životů) a jeho zvláštní útoky - nejprve, zda nějaký zvláštní útok vůbec protivník má (např. jed, sesílání blesků, nějaká extraordinální schopnost ap.), později dokáže válečník odhadnout i to, jak je zvláštní útok nebezpečný (tj. útočné číslo, síla/nebezbečnost jedu, velikost zranění při zásahu - libovolný počet čísel, z herního hlediska se jedná o jeden parametr). Konkrétní podrobnosti se u bojovníka a šermíře liší a jsou uvedeny u každého oboru zvlášť.