Lupič mé od 6. úrovně možnost vlastnit klíč (pořídí si ho za příplatek). Tento klíč má spousty roztodivných vlastností a je odznakem lupičova cechu. Je vyroben z broušeného křištálového skla. Je 20 coulů dlouhý, průsvitný až průhledný. Váží 10 mincí a své magické schopnosti si drží dva roky. Samotný klíč je průhledný,jeho vlastnosti se projeví, až do něj dostaneete magy, přičemž mění barvu na rudou a postupem bledne. Klíč se musí nabíjet pomocí nějakého Theurga. Klíč má 8 magů, ale může své maximum zvýšit i na 16. Je-li v klíčí o půlnoci větší množství než maximum (8), žádné magy se nedoplní. Lupič může mít jen jeden klíč.
Otevírání obyč. zámků
- klíč musí mít min. 1 mag, za každý mag navíc se úspěšnost klíče na otevření zvyšuje o 1%. Pokud lupič klíčem v zámku neotočil, ale ponechá jej tam, začne klíč své magy spotřebovávat rychlostí 1 mag za kolo. Za každý využitý mag se zvyšuje pravděpodobnost o 4%.
Otevírání mag.zámků
- magický zámek klíč pozná tak, že po vložení v něm pulzují vlny. Pokud chce lupič zámek otevřít, musí do něj vložit o 1 mag více, než bylo zapotřebí k jeho zamknutí.
Zamykání zámků
- podobné jako otevírání
- za každé 2 magy se nebezpečnost zvýší o 1
Nastražení pastí v zámku
- nasazení pasti do zámku pomocí klíče. Po manipulaci s klikou či zámkem.
Základní nebezpečnost je 2 a za každý mag vložený do pasti je osoba manipulující s klikou či zámkem zraněna za 1-3 životy ohnivým paprskem.
Odstranění pastí v zámku
- pokud se nepodaří klíč do zámku vložit, pozná lupič past v zámku. Vložením opačné strany klíče do zámku se může lupič pokusít vysát mágy z pasti a tím ji zneškodnit.