Magenergie: | 20 |
Dosah: | 0 |
Rozsah: | okruh o poloměru 2 mil |
Vyvolání: | 1 kolo |
Doba trvání: | |
Od levelu: | 16 |
Popis: | četnost: 7x mezi dvěma úplňky
Po vyvolání tohoto kouzla se kolem druida během tří kol začne tvořit mlha a během dalších tří kol neprostupně zahalí celý okolní hvozd v okruhu dvou mil až po vrcholky stromů. Mlha je naprosto neprostupná zrakem, infraviděním i ultrasluchem a všechny bytosti v ní vidí nejdále půl sáhu. Mlha mate zdáním pachů i zvířata, takže nemohou po čichu sledovat stopy. Z mlhy se ozývají různé podivné zvuky - praskání dřeva, žbluňkání vody, hlasy zvířat či podivné temné mručení a hukot. Mlha, poté, co se snese, zapůsobí na všechny bytosti kromě lesních tvorů jako hněv lesa, ale ani postavy, které hodily 11 a více, se příliš dobře nebaví. Pokud je noc, počítej pro toto kouzlo, jako by všem padlo o 2 méně. Postavy jsou schopny pohybovat se mlhou bez narážení do stromů stejnou rychlostí jako hlubokým sněhem. Pokud se některá rozběhne, ztrácí každé kolo 1-3 životy. Kouzlo vůbec nepůsobí na nemrtvé. Poté, co se snese tato hustá mlha, se hvozd změní natolik, že i sám druid má co dělat, aby ho poznal. Je to past Int ~ 5 ~ orientace/dezorientace. Pokud je druid mlhou dezorientován, jeho rychlost se sníží na polovinu a začne rovněž bloudit lesem. Všechny tyto problémy lze samozřejmě vyřešit kouzlem orientace. Jinak ovšem čarovná mlha nemá na žádného druida (bez ohledu na to, zda ji vyvolal), žádný jiný záporný vliv. Mlha se samovolně rozplyne zhruba po uplynutí šesti hodin. |