Duší celkem: 925
Přítomných duší: 5
V krčmách: 2

      Nápověda

      Pokročilé techniky šeptání v questech - tag [whisp]

      Co je to šepot: Omezení viditelnosti toho, co píšete, jen na určité osoby.
      Chcete-li šeptat PJ-i nebo jinému hráči v questu, máte dvě možnosti. Ta první se vztahuje na celý příspěvek - jednoduše vedle textového pole označíte, komu chcete šeptat a příspěvek odešlete. Tento způsob má však jednu nevýhodu - chcete-li psát vícerohráčům různé šepoty, musíte napsat i více příspěvků, což není zrovna nejpohodlnější.
      Tip: Chcete-li šeptat vícero hráčům přes výběr vedle textového pole, stačí mít při jejich označování stisknutou klávesu [ctrl].
      Kvůli tomu byl vytvořen způsob, jak označit šepot pro určité hráče (nebo jen PJ-e) přímo v příspěvku - pomocí tzv. tagu (značky) "whisp".
      Asi znáte jiné tagy na DA, které se ale používají pro formátování textu - například "b" pro tučné písmo a další. Tag whisp funguje podobně. Stačí uzavřít do tohoto tagu text, který chcete šeptat ([whisp]takto[/whisp]) a máte skoro vyhráno. Proč skoro? Takto označený text uvidí pouze PJ.
      Pozor: PJ vidí všechny šepoty, které napíšete. Nelze šeptat pouze hráčům. Chcete-li napsat spoluhráčům něco tak tajného, že to nesmí vidět ani PJ, použijte havraní poštu.
      Uvedu jednoduchý příklad a pak se seznámíme s možností šeptat pomocí tohoto tagu i hráčům.
      Příklad:
      Pozorně si svého nového společníka prohlížím. [whisp]Má u sebe nějaký měšec, případně jak je asi objemný?[/whisp] Pak se ale přece jen osmělím a přátelsky pronesu: "Zdravíčko, kamaráde..."
      Takto uvidí text autor, jeho PJ, případně admini přes questy atd:
      Pozorně si svého nového společníka prohlížím. Má u sebe nějaký měšec, případně jak je asi objemný? Pak se ale přece jen osmělím a přátelsky pronesu: "Zdravíčko, kamaráde..."
      Takto všichni ostatní:
      Pozorně si svého nového společníka prohlížím. Pak se ale přece jen osmělím a přátelsky pronesu: "Zdravíčko, kamaráde..."
      Pozor: Nekřižte tagy whisp s dalšími tagy. Co je to křížení? Křížení je uzavření tagu, který není na tom místě poslední otevřený. :) Možná nechápete, uvedu příklad:
      [b]Tučný text. [i]Tučný text s kurzívou.[/b](<- Tady je křížení, poslední otevřený tag je "i", ale uzavřen je již tag "b".) Text psaný kurzívou.[/i]
      U obyčejného formátování, které máte možnost používat na DA, toto křížení nevadí (prohlížeče se s tím umí poprat). Ale představme si křížení s tagem whisp:
      [b]Tučný text. [whisp]Tučný text šeptaný.[/b](<- Tady je křížení.) Stále šeptaný text.[/whisp] A co tady?
      A co tam? Babo raď. :) PJ uvidí text za uzavíracím "b" tagem netučně. Jiný hráč ale uvidí celý jemu viditelný text tučný. Proč? Protože mu schováte uzavírací tag "b", takže tučné písmo pokračuje až do konce příspěvku.
      Jak z této situace ven? Celkem jednoduše. Křížit tagy sice nemůžete, ale můžete je zanořovat do sebe bez křížení. Jak na to? Viz ukázka:
      [b]Tučný text. [/b][whisp][b]Tučný text šeptaný.[/b] Stále šeptaný text.[/whisp] Normální text...
      Teď, když umíme používat jednoduché šeptání PJ-i a víme, že křížení není žádoucí, můžeme se vrhnout na šeptání hráčům. Samozřejmě stále platí upozornění ze začátku této nápovědy - vše co šeptáte v rámci questu vidí i PJ.
      Tip: Jako PJ můžete samozřejmě jednoduchý whisp využít taky - jednoduše jako "pro-ostatní-neviditelnou" poznámku k nějakému konkrétnímu příspěvku.
      Přeskočím nudnou teorii a ukážu rovnou příklad z praxe. V následujícím příspěvku bude PJ potřebovat napsat několika hráčům několik různých šepotů. Kdysi by musel každý příspěvek psát a editovat zvlášť, nyní může tyto příspěvky sjednotit do jednoho.
      PJ hráčům; Jarvik a Nielin jsou trpaslíci, Sardel je upír, který družinku do kobky nalákal:
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      [whisp "Jarvik, Nielin"]Jako trpaslíci vidíte teplo salájící ze zbytku družiny - jedna postava je ale vidět velmi špatně. Dále toho moc nevidíte, jste evidentně v nějaké prázdné menší místnosti, stěny září studenou barvou a nachází se v nich zřejmě jen jeden viditelný východ - šachta, kterou jste se vklouzli a kterou se ven vydrápete jen stěží.
      [/whisp][whisp "Sardel"]Povedlo se. Všichni jsou nyní v prostředí, které znáš, odloučeni od ostatních a bez možnosti úteci.
      [/whisp][whisp "Demonstrace nicku mimo quest"]Ahoj, vítej v questu, příspěvek ti hned napíšu. ,)[/whisp]
      Hráč mimo quest
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      PJ atd (viz. předchozí příklad)
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      Jako trpaslíci vidíte teplo salájící ze zbytku družiny - jedna postava je ale vidět velmi špatně. Dále toho moc nevidíte, jste evidentně v nějaké prázdné menší místnosti, stěny září studenou barvou a nachází se v nich zřejmě jen jeden viditelný východ - šachta, kterou jste se vklouzli a kterou se ven vydrápete jen stěží.
      Povedlo se. Všichni jsou nyní v prostředí, které znáš, odloučeni od ostatních a bez možnosti úteci.
      Ahoj, vítej v questu, příspěvek ti hned napíšu. ,)
      Nielin
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      Jako trpaslíci vidíte teplo salájící ze zbytku družiny - jedna postava je ale vidět velmi špatně. Dále toho moc nevidíte, jste evidentně v nějaké prázdné menší místnosti, stěny září studenou barvou a nachází se v nich zřejmě jen jeden viditelný východ - šachta, kterou jste se vklouzli a kterou se ven vydrápete jen stěží.
      Jarvik
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      Jako trpaslíci vidíte teplo salájící ze zbytku družiny - jedna postava je ale vidět velmi špatně. Dále toho moc nevidíte, jste evidentně v nějaké prázdné menší místnosti, stěny září studenou barvou a nachází se v nich zřejmě jen jeden viditelný východ - šachta, kterou jste se vklouzli a kterou se ven vydrápete jen stěží.
      Sardel
      Nic kolem sebe nevidíte. Prostředí, do kterého jste sklouzli šachtou, je cítit hnilobou, vzduch je evidentně dost vlhký a vám se nedýchá nejlépe. Začíná vám být zima, architekti tohoto místa na topení evidentně nemysleli.
      Povedlo se. Všichni jsou nyní v prostředí, které znáš, odloučeni od ostatních a bez možnosti úteci.
      I šeptání hráčům je tedy jednoduché, stačí za slovo whisp přidat do uvozovek jména postav (nikoliv hráčů!), oddělená čárkou (nebo středníkem). O mezery u čárek se nemusíte bát, whisp si s nimi poradí stejně jako s ulítlou velikostí písmen u jmen ("sardel" a "SARDEL" bude pro whisp to samé). :)
      Tip: Všimněte si, že jsem uzavírací a otevírací tagy namačkal na sebe (neudělal mezi nimi mezeru). Napsal jsem to tak jen proto, aby hráči neviděli před / za částí, kterou vidí, několik prázdných řádků. Whisp se za vás postará akorát o to, aby se značka ukončení whispu vecpala za poslední znak a nikoliv na nový řádek (což není pěkné).
      Většina hráčů myslím může v této části návodu skončit. Pro zájemce ale vysvětlím ještě jednu záludnost, o jejíž využitelnosti by se zřejmě daly vést debaty. Naposledy tedy zmíním černou magii s whispem, tedy něco, co bych moc nedoporučoval (i když novější whisp je inteligentnější a za chyby vás seřve) - zanořování.

      Ještě pro začátek: Z předchozích příkladů (a z otázek při vypuštění whispu kdysi dávno) možná plyne špatné pochopení whispu - whisp nepovoluje někomu část příspěvku přečíst - whisp ho zakazuje číst všem lidem krom těch, které vyberete, nebo těch, kteří na to mají "přirozená" práva (PJ, YD, RD, admin přes questy, autor).

      A co z to vyplývá?

      1) Máte-li šepot pouze pro PJ-e ([whisp] nebo klasické šeptání u textového pole), je zbytečné do něj psát další whispy.
      2) Šeptáte-li postavám "Nielin, Sardel, Jarvik", tak uvnitř tohoto šepotu je zbytečné šeptat komukoliv jinému.

      Zbytečné = nikdo jiný to neuvidí. :)
      A nyní jednoduchý příklad, bez nějakých příběhových záludností; stručně a jasně pro určení viditelnosti.
      [whisp "Jarvik, Nielin, Sardel"]
           Tuto část šepotu uvidí všichni tři.
           [whisp "Jarvik"]
                Tohle uvidí pouze Jarvik.
           [/whisp]
           Toto opět všichni tři.
           [whisp "Nielin, Sardel"]
                Pouze pro Sardela a Nielin.
                [whisp "Jarvik"]
                     Toto už ale NIKDO neuvidí. Whisp je totiž zanořen do jiného, který zakáže Jarvikovi vidět i jakýkoliv vnořený. Zobrazí se tedy pouze jako šepot pro PJ-e.
                [/whisp]
           [/whisp]

      [/whisp]
      Hráč mimo quest. Příspěvek bude prázdný - možná by stálo za to ho schovat i pomocí klasického výběru vedle textového pole.
      PJ atd (vz. předchozí příklad)

           Tuto část šepotu uvidí všichni tři.
          
                Tohle uvidí pouze Jarvik.
          

           Toto opět všichni tři.
          
                Pouze pro Sardela a Nielin.
               
                     Toto už ale NIKDO neuvidí. Whisp je totiž zanořen do jiného, který zakáže Jarvikovi vidět i jakýkoliv vnořený. Zobrazí se tedy pouze jako šepot pro PJ-e.
               

          


      Nielin

           Tuto část šepotu uvidí všichni tři.
          
           Toto opět všichni tři.
          
                Pouze pro Sardela a Nielin.
               
          


      Jarvik

           Tuto část šepotu uvidí všichni tři.
          
                Tohle uvidí pouze Jarvik.
          

           Toto opět všichni tři.
          

      Sardel

           Tuto část šepotu uvidí všichni tři.
          
           Toto opět všichni tři.
          
                Pouze pro Sardela a Nielin.
               
          



       
      [ ZPĚT ]

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).