O DA – Singlequest
Devlin 22. března 2018 |
---|
Pasians, solitaire či speedball, všechny tyto hry mají jen jediný účel: zabavit vás, když nemáte co dělat a není po ruce žádný kamarád, který by s vámi nudu sdílel. A ze stejného důvodu vzniká i singlequest – příběh pro jednoho hráče. Proč se vlastně admin tým rozhodl investovat čas právě do tohoto projektu, když by se mohl věnovat třeba kultům nebo bestiáři? Odpověď není prostá a je výsledkem dlouhé debaty. Dobře si uvědomujeme, jak dlouho může nováčkům trvat, než se dostanou do svého prvního příběhu. A co je na serveru udrží, pokud zde prakticky nemají co dělat? Ano, jsou tu hádanky, ale všichni víme, že je Vědma nekompromisní a duše na audienci přijímá znovu nejdříve za sto šedesát osm hodin. Jistě, máme fóra a krčmy, kde si mohou povídat, ale copak k nám nepřišli za hrou? A fastquesty? Ruku na srdce, ani ty příliš rychlostí neoplývají. A právě proto jsme hledali něco, co čerstvým duším dá šanci rozkoukat se a zároveň je pobaví. Ale nejsou to jen nováčci, kteří nás motivovali. Pevně jsme věřili a stále věříme, že modul singlequestu přinese zábavu i starým harcovníkům a zaprášeným inventárním číslům. Copak vám se nestává, že nemáte kam psát a jen tak bezcílně bloudíte městem duchů? „A tolik,“ jak by řekl klasik, „myslím, tak na úvod.“ Co se vlastně pod pojmem singlequest ukrývá? Nemusíte se bát, nebude to jeskyně, kde byste byli zároveň hráčem a vypravěčem. Pamatujete si na staré gamebooky, kde jste si přečetli text, vybrali si jednu z akcí a podle toho otočili na příslušnou stránku v knize? Tak to přesně bude SQ, jen nebudete muset obracet listy, ale jednoduše kliknete na odkaz. Jak bude hra samotná vypadat? Na začátku si vyberete příběh, který se vám líbí, a přihlásíte si do něj postavu. Nelekejte se, když některý z vašich hrdinů nebude moci vstoupit. Každá jeskyně může mít své specifické požadavky – počínaje povoláním, pokračuje množstvím životů a konče znalostí konkrétního kouzla. Jakmile tedy postavu ‚zaregistrujete‘, můžete ihned začít hrát. Na obrazovce se zobrazí text lokace a pod ním volby, co můžete dělat. Jistě nepřekvapí, že tyto možnosti mohou být opět závislé na téměř čemkoliv. Stačí jednu zvolit a ocitnete se na další stránce. Každé klepnutí myší je však potřeba obezřetně zvážit. Nejenže za rozhodnutí můžete obdržet odměnu (ač už v podobě zkušeností, peněz či předmětů), můžete získat i legendární cenu pro vítěze, dostanete-li se až na samotný konec. Stejně tak dobře ale může váš život skončit v hlubinách rozbouřené řeky nebo vás může zasáhnout šipka loupeživého skřítka. Možností je spoustu a rozhodnutí je jen na vás. Pamatujte však, že každá postava se může všech příběhů zúčastnit pouze jedinkrát. Stejně jako Vědmina kniha hádanek, bude i počet dobrodružství omezený. A právě proto, aby SQ nepřinášel zábavu jen po jeden dlouhý večer, bude počet denních tahů omezen. Inu, duše, kterou svým postavám v jednotlivých světech propůjčujete, se unavuje a potřebuje si odpočinout. Ale pojďme nyní mluvit chvíli konkrétně a upusťme od obecna. Kdy se můžete singlequestu dočkat? Brzy! Pevně věříme, že do konce letošního roku. Programová část, včetně editorů, je hotová – ano, takto dopadají sázky hecujících se podnapilých programátorů na téma ‚tohle udělám za čtrnáct dní‘. Nyní se pracuje na grafickém kabátu, a hlavně se intenzivně tvoří další dobrodružství. Myslíte si, že na tvorbě nic není? Pak není nic jednoduššího než se přihlásit Perilanovi a nabídnout mu své služby. Každý se může stát tvůrcem neobyčejných hrdinských příběhů, temných hororů či detektivních pátraček. Stejně tak dobře můžete vytvářet úkoly speciálně pro theurgy či nejsilnější barbarky. Pevně věříme, že SQ všem přinese hodně zábavy! Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v listopadu 2009. |