Quo vadis DarkAge – leden 2009
DonSimon 7. března 2018 |
---|
Když jsem před půldruhým rokem připravoval stejnojmennou přednášku na první velký sraz DA v Dolním Dehtově, mnoho věcí bylo jinak. Přesto (anebo možná právě proto) jsem podlehl svůdné myšlence a pokusil se při příležitosti prvního vydání DAily Mirror o krátké srovnání a bilancování. Co se nám podařilo a co ne? Kde jsme byli tehdy a kde jsme dnes? A konečně - co nás v nadcházejícím roce 2009 všechny čeká a nemine? Právě na tyto otázky se vám pokusím v následujícím krátkém textu odpovědět. V létě 2007 jsme řešili dva základní problémy - nedostatek schopných administrátorů a programátorů (tady jsme na tom dnes, zejména díky uvolnění dříve napjaté atmosféry v administrátorském týmu, výrazně lépe) a také nedostatek nových PJ (tady se problém časem plynule transformoval v nedostatek aktivních cvičitelů, ale i ten se už jeví v poslední době jako méně palčivý). V dnešních dnech vidím největší problém DA jinde. Souvisí s jinak příjemným nárůstem návštěvníků serveru (viz obrázek) a s našimi vzrůstajícími ambicemi. Projekt střídá projekt, na naše stoly se dostává stále více dobrých nápadů a s postupující dobou stále narůstá množství práce, které mají jednotliví admini na starosti. Když do toho ještě započítáme organizování srazů a porad, školu, práci a jiné povinnosti, vznikne vskutku vražedný mix, kterému je těžké nepodlehnout. Rozhodl jsem se proto investovat poměrně velké množství času na to, abych vymyslel principy a metody, které nám umožní část povinností delegovat na někoho jiného. Snad se to povede. Dost ale bylo problémů, pojďme k veselejším záležitostem. Na tehdejším srazu v dolním Dehtově jsme se všichni radovali z jediné podstatné novinky - půl roku starých skinů. Zato dnes máme dobrý pocit z nových osobních deníků, postranních panelů, interaktivní nápovědy, ukázkového questu a mnoha dalších věcí, které nám tu během podzimu přibyly. Máme historicky nejsilnější vývojový tým, který o sobě prostě dává vědět. Kluci stíhají po večerech odvádět obrovskou spoustu práce (z níž více než polovina pro vás zůstává skryta - jedná se o vnitřní optimalizaci a úpravy systému) a já jim za to upřímně děkuji. Jmenovitě Devlin by zasloužil vyznamenání ;) Ale ani administrátoři se nenechávají zahanbit. Máme teď v týmu poměrně dost schopných a aktivních lidí (v tom zmiňovaném létě 2007 jsme byli tři!), kteří posunují celý server neustále kupředu. V létě vytvořená společná vize nám umožnila prakticky ve všech důležitých oblastech provést reformu nebo alespoň rozhodnut o dalších krocích. Samostatnou kapitolou jsou knihovníci, kteří mi dělají skutečnou radost. Pod vedením Kanyapi dali dohromady kompletní návrh na změny v Knihovně, které právě v těchto dnech Devlin realizuje. Věřím, že tým, který se tam v relativné krátké době vytvořil, bude i nadále životaschopný a že o něm ještě hodně uslyšíme. A jaké jsou plány do dalšího roku? V první řadě chceme být mnohem víc vidět i mimo hranice samotného DarkAge. Budete se tak moci zúčastnit našich přednášek a programu na PragoConu či ConventiConu, pravidelných sportovních akcí a samozřejmě tradičního letního megasrazu, který tentokrát předběžně plánujeme na červenec. Mimo to chceme pokračovat v nastoleném trendu růstu počtu oficiálních PJ i jejich cvičitelů, od kterého si slibujeme více oficiálních questů pro nováčky. Také se nám nelíbí omezené možnosti získávání zkušeností, takže chceme někdy v polovině roku spustit první "singlequesty", tj. příběhy pro jednoho hráče. Pána jeskyně tam nahraní počítač a postavy, které se zrovna neúčastní jiných příběhů, si v nich budou moci přijít k nějakým zkušenostním bodům. Vážně uvažujeme o vhodném způsobu, kterým by bylo možné do dění na DarkAge zapojit jiné herní systémy. Jsme přesvědčení, že kromě Dračího Doupěte existuje i spousta dalších RPG titulů, které by si zasloužily naši pozornost. Uvidíme, jak náročný způsob nakonec zvolíme a jak nám půjde práce od ruky, nicméně právě v tomhle směru vidíme velké možnosti dalšího rozvoje. Chtěli bychom také doladit krčmu, maximálně zpřehlednit a zjednodušit uživatelské rozhranní a v neposlední řadě na DA zavést služby a funkce, typické pro komunitní weby. Ať už se jedná o uživatelské skupiny (zřejmě v podobě mnohokráte zmiňovaných kultů), možnost vyhledání kamarádů pro hru i zábavu v reálném životě, RSS, e-mailová upozornění a mnoho dalších drobností, které vám zpříjemní život. Na závěr svého článku bych vám všem chtěl popřát mnoho nasbíraných zkušeností a zajímavých questů v roce 2009. Za celý administrátorský tým a za všechny lidi, kteří se na chodu serveru jakkoliv podílejí, vám děkuji za důvěru, nadšení a zápal, s jakým k DA přistupujete. Právě to nám dává sílu jít dál. Článek vyšel v časopisu DAily Mirror v lednu 2009. |