Bojovník může v jistých stresovích situacích (viz tabulku) propadnout bojovému šílenství. Háže se proti pasti s použitou vlastností inteligencí. Od 10. úrovně může bojovník změnu částečné ovlivnit - zvýšit nebo snížit nebezpečnost pasti v tabulce o 1. Berserkr je smysluzbavený válečník toužící po krvi nepřátel a podle toho by se měl chovat. Berserkrovi je nutno ubrat životy "do mínusu" původního počtu životů aby se zemřel okamžitě. Jinak umírá až třetí kolo po boji pokud není během těchto tří kol vyléčen.
událost | nebezpečnost |
Smrt nebo vyřazení člena družiny | 1 |
Bezvýchodná situace (obklíčení, útok ze zálohy) | 3 |
Zrada spolubojovníka | 4 |
Smrt nebo vyřazení vůdce družiny nebo přítele | 5 |
Smrt nebo vyřazení posledního spolubojovníka | 6 |
Těžká zranění (za víc než polovinu celkového počtu životů) | 7 |