Magenergie: | 0 |
Dosah: | 0 |
Rozsah: | hvozd |
Vyvolání: | 1 kolo |
Doba trvání: | |
Od levelu: | 16 |
Popis: | magenergie: 4 nebo 8 magů
četnost: l x za noc Bludička je bludné světélko, které tančí lesem a nedá se polapit. Tak se alespoň jeví postavám a vetřelcům v lese. Druid ví, že bludička je malá lesní magická bytost, kterou je schopen přivolat a na čas podřídit své vůli. Bludička může bloudící postavy zachránit nebo je naopak zavést do záhuby. Druid může na inteligentní bytosti seslat bludičku, pokud je má v dohledu, nebo si právě jejich přesnou polohu zjistil kouzlem. Stačí pak, když je bludičce ukáže jako terč nebo jí přesné vysvětlí, kde se nacházejí. Všem se pak zjeví plamének tančící mezi stromy a zvoucí je neznámo kam. Je to past Int ~ 9 ~ nic/zmámení. Zmámené postavy se za bludičkou vydají, protože jim to bude připadat důležité, a budou se domnívat, že na tom závisí jejich život.Nebudou však zmámeny natolik, aby za bludičkou kráčely bez rozmýšlení - budou se snažit nalézt si nejschůdnější cestu (bude-li nějaká), ovšem budou mít také utkvělou představu, že za bludičkou vždy nějaká cesta vede.Nezmámcné postavy mohou samy uvážit, zda je dobré bludičku následovat. Zmámené postavy, kterým se někdo bude snažit bránit v následováni bludičky, se budou chovat podle svého přesvědčení, jako by jím bylo bráněno ve splnění životné důležitého úkolu. Jejich hlavním cílem však bude bludička, takže se o ostatní postavy budou zajímat jen potud, pokud jim budou přímo překážet, a do již ležících nebudou dále kopat, ani kdyby byly zákonně zlé. Druid může přivolat bludičku i tak, aby byla viditelná jen pro jednu konkrétní inteligentní bytost, toto kouzlo je však dvakrát dražší. Druid může povolat bludičku toliko v noci, a to ještě nesmí být noc hned před úplňkem, při úplňku či hned po úplňku. Bludička je v telepatickém spojení s druidem a řídí se všemi jeho pokyny. Ve hvozdu je schopna se pohybovat nad jakýmkoli terénem a může vyvinout velkou rychlost, nebojí se žádných lesních tvorů a nevadí jí nepřízeň počasí ba ani silný vítr. Po odvolání kouzla nebo chvíli před svítáním si jde bludička po svých a druid ji již nedokáže zadržet. Druid může během jedné noci povolat toliko jednu bludičku a ta se o zmámení postavy nebo postav může pokusit pouze jednou za noc. Pokud druid ovládá bludičku a velký zlý strom zároveň, musí v každé směně vydat l mag. Nemusí se s nimi přitom nijak domlouvat, stačí, že jsou obě bytosti zároveň podřízeny jeho vůli. Pokud mu magy dojdou, musí jedno ze spojení přerušit. Bludička si v takovém případě půjde po svých a druid již této noci nebude moci žádnou povolat. Pokud se druid včas nerozhodne, které spojení přeruší, přeruší se samovolně obě. Bludičkou samozřejmě nelze zmámit jiného druida. |