Magenergie: | 20 |
Dosah: | 0 |
Rozsah: | |
Vyvolání: | 0 kol |
Doba trvání: | 1 směna |
Od levelu: | 16 |
Popis: | Pokud je chodec napaden někým neviditelným nebo má pocit, že někdo neviditelný prochází kolem, sešle toto kouzlo. Meč se nasměruje na neviditelného, a pokud tento začne prchat, směruje chodce za ním. Kouzlo má dosah třicet sáhů, takže pokud se neviditelnému podaří uprchnout za tuto hranici, chodec ho „ztratí".
V boji s neviditelným se meč vždy snaží útočit na nekrytá místa, takže chodec má postih jen -2 (a v rozšířeném soubojovém systému vždy pozná, na kterém hexu protivník je). Pokud je neviditelných víc, meč si vybere toho, který je nejblíž, nebo toho, na kterého bude chodec chtít zaútočit. Logika fungování kouzla je podobná jako u najdi nepřítele. Kouzlo nepůsobí na neviděné a jiné bytosti, neviditelné „od přírody". Kouzlo působí i v naprosté tmě. Najdi neviděného magenergie: l mág trvání: l kolo Po seslání tohoto kouzla bude meč chodcovu ruku v boji s tvory neviditelnými od přírody řídit tak, že bude mít postih jen -2. Meč se bude zároveň natáčet za neviděným, takže chodec bude mít přesnou představu, kde se zrovna nachází (tj. v rozšířeném soubojovém systému vždy pozná, na kterém hexu protivník je). Meč si vždy vybere nejbližšího neviděného nebo toho, jehož je chodec schopen nějak blíže specifikovat, např. „Utoč na neviděného, jehož jsem už zranil." Dosah „vidění" meče je třicet sáhů. Kouzlo je možno seslat na libovolný počet kol (pokud chodci stačí magenergie), po něž bude automaticky trvat, a mezitím lze na meč sesílat jiná kouzla. Kouzlo působí i v naprosté tmě. Logika fungování kouzla je podobná jako u najdi nepřítele. |