|
Následující návrh se týká úpravy způsobu, kterým postavy získávají zkušenosti, který mi nepřijde zrovna optimální.
Současný systém je nastaven tak, že ačkoli v příběhu postava pokročí třeba jen o 10 dní, může získat např. 10 úrovní, ačkoli se skutečně třeba jen válí, a nic, co by ji mentálně, nebo fyzicky zocelilo, nepraktikuje.
To může vést k tomu, že v questu, který je určen pro postavy nováčky, se z nich zničehonic stanou ostřílení hrdinové, kteří jsou velmistři kdečeho.
Samozřejmě se tento fakt dá ignorovat, ale to, že se vyskytuje, je bohužel jasným důkazem toho, že se systémem je něco špatně.
Dle mého názoru je na vině sloučení dvou naprosto rozdílných věcí - odměny pro hráče a odměny pro postavu.
Rozumnější by podle mě bylo, pokud by se zachovalo stávající hodnocení hráče, ale v dalším kroku by bylo pro PJ vyžadováno i hodnocení postavy, které by vedlo k faktickému přidělení zkušeností postavě za činnosti popsané v příspěvku.
Představuji si to tak, že by z hodnocení hráče PJ přiřadil dle svého uvážení část bodů jako zkušenost postavě a zbytek by pak dostal hráč ve formě BZ.
Např. příspěvek ohodnotím A-, ale protože se postava nijak moc nezocelila, dám jí jen 2 exp a zbytek pak připadne hráči jako BZ.
MH a VH by to neovlivnilo - stále by zůstaly hodnocením aktivity, tedy hodnocením hráčů (ačkoli MH a VH mi přijdou spíše jako okrajová záležitost).
Naopak získávání zkušeností postav by se tím mohlo mnohem více zreálnit a navíc by PJ lépe mohli kalkulovat s tím, co od dané postavy mohou očekávat.
Zároveň s tím, by pak bylo vhodné omezit přidělování BZ postavám v questech, tak aby bylo nutné potvrzení daného PJ (např. s tím, že pokud by neaktivní PJ přidělení nepotvrdil, BZ by se třeba po týdnu vrátily zpět hráči).
Tedy - pokud by se hráč domluvil s PJ na úpravě/rozšíření historie postavy, přiřadil by postavě BZ, které by jí kupříkladu i zvýšili jednu, nebo více úrovní a doplnil jí případně dovednosti, na kterých se s PJ dohodl.
Samozřejmě se to přilití zkušeností dá řešit čistě i v příběhu (znovunabytí vzpomínek po amnézii, skutečné posílení odněkud zvenčí v duchu Legendy DA) - ale to už je samozřejmě na samotných PJ.
Samotná změna by neměla být moc pracná a přínos, odstraňujícím určitou nedomyšlenost aktuálního systému, by mohl být docela velký.
|