Tvorba uměleckých předmětů naplňuje bardův život. Dobrodružství je pro něj jen jistou formou inspirace. Pokud bard netvoří déle než měsíc, cítí se nevyužitý a nepotřebný a ztrácí veškeré svoje společspolečenské dovednosti s výjimkou umění! Aby je získal nazpět, musí vytvořit nejméně jedno úspěšné dílo.
Tvorba umění se řídí pravidly z tabulky uměleckých děl. Jednotlivé předměty se mezi sebou liší svými nároky na čas, uměleckou hodnotou i mírou úspěšnosti.
Nároky: udávají dobu výroby daného díla v hodinách. Rozhodne-li se bard stvořit předmět, musí jeho tvorbě věnovat uvedený čas. Předmět nemusí být vyráběn najednou. Pokud není, bard ho musí nedokončený po celou dobu nosit s sebou, nebo ho uschovat na bezpečném místě.
Hodnota: značí, jak moc dokáže dílo působit na své okolí. Má úzkou vazbu k úspěšnosti a věhlasu viz. dále.
Jakmile je některé z děl dokončeno, PJ provede hod k% na jeho kvalitu. Padne-li číslo menší než hranice úspěchu navýšená o level (HU + LVL), bude dílo kvalitní. V případě, že PJ hodem překonal hranici neúspěchu navýšenou o level (HN + LVL), se dílo stává propadákem.
Bard své dílo vždy považuje za povedené. Jeho opravdovou kvalitu ocení až veřejnost během prvního odhalení. Předvedené populární dílo navýší bardův věhlas o hodnotu díla, zatímco propadák věhlas sníží o polovinu hodnoty díla (zaokrouhleno nahoru). V ostatních případech se dílo sice podařilo, ale nevzbuzuje přílišnou pozornost — lidé k němu zůstávají lhostejní.
Tabulka uměleckých děl | ||||
---|---|---|---|---|
dílo | nároky | hodnota | hranice úspěchu | hranice neúspěchu |
příběh | 12 | 1 | 30 | 65 |
báseň | 15 | 1 | 35 | 60 |
píseň * | 30 | 1,2 | 32 | 75 |
obraz | 25 | 2 | 28 | 40 |
socha | 40 | 3 | 25 | 80 |