Duší celkem: 925
Přítomných duší: 4
V krčmách: 0

      Nápověda

      Ebenová hůlka

      Magenergie: 75
      Suroviny: 80
      Základ: eben (2 mn/50 zl)
      Trvání: 10 let
      Výroba: 1 týden (doma)
      Použití:
      Nápadnost (barva/chuť/zápach):
      Popis: sféra: 2

      Tato drobná hůlka je vyrobena z ebenového dřeva a může uživatele chránit před některými magickými útoky. Ovšem musí být splněny následující podmínky:
      1. Kouzlo musí být sesláno přímo na
      uživatele hůlky, ne pouze na určité
      území, kde stojí (to znamená, že
      hůlka bude účinná například proti
      zeleným bleskům, ale ne proti ohni¬
      vému dešti).

      2. Nesmí se jednat o kouzlo, které se
      vyvolává při dotyku, jako napří¬
      klad levitace.

      Takže teď již víš, za jakých podmínek hůlka bude pracovat. Ale v čem tedy spočívá její síla? Nuže: v případě, že na postavu, která drží hůlku připravenu v ruce, sešle někdo kouzlo, hůlka se aktivuje a seslané kouzlo do sebe „vsaje". Tím se hůlka nabije určitou magenergií (magenergií právě seslaného kouzla) a pomocí této magenergie pak uživatel může volně sesílat kterékoli z následujících kouzel:
      Oheň
      Světlo
      Levitace
      Modré blesky
      Zlom kouzlo
      Ovšem hůlka nemusí vždy úspěšně vstřebat kouzlo; to závisí na tom, kolik magů právě obsahuje. Při každém pokusu o pohlcení kouzla hůlkou si uživatel hodí proti pasti (systém pastí v Dračím doupěti je popsán v kapitole ,Pasti a jedy' na straně 83). Použitá vlastnost je obratnost, nebezpečnost je počet magů v hůlce plus magenergie pohlcovaného kouzla, to celé děleno pěti (zaokrouhluj nahoru), síla je pohlcení/výbuch. Pokud uživatel v hodu proti pasti uspěje, magenergie hůlky se zvýší, v opačném případě dojde k výbuchu, který ho zraní za 2 životy za každý mag, který hůlka obsahovala. Navíc na něj bude působit kouzlo, kterému se chtěl bránit (pokud ještě bude mít na co).
      Pokus hůlky o vstřebání kouzla probíhá v „nulovém čase", postava se na něj nepotřebuje soustřeďovat a v rozší¬řeném soubojovém systému nestojí žádnou akci (viz ,Pravidla pro boj...'). Musí však mít hůlku, jak už bylo psáno, připravenu v ruce.

      PŘÍKLAD: Kouzelník Aladar sešle modré blesky s magenergii 5 magů na alchymistku Nerlu, který použije svoji novou hůlku (prázdnou, její magenergie je 0). Nerla má obratnost 19, bonus +4 a ani si nemusí házet proti pasti (nebezpečnost pasti je 1, zatímco 1k10 + bonus za obratnost je nejméně 5). Magenergie kouzla se vstřebá a hůlka nyní obsahuje 5 magů.
      Nerla svoji hůlku postupně nabije na 30 magů. Nebezpečnost pasti ve stejné situaci bude 7 a Nerla musí při hodu proti pasti hodit na 1k10 nejmé¬ně 3, chce-li kouzlo vstřebat. Pokud neuspěje, dojde k výbuchu, při kte¬rém bude zraněna za 60 životů.
      Naproti tomu s hůlkou nabitou na 30 magů může seslat například pět modrých blesků (11 magů), levitaci na dvě směny (4 magy), oheň ve vzdálenosti 3 sáhy (6 magů) a zlomit kouzlo seslané s magenergií 3 magy (9 magů).

       
      [ ZPĚT ]

      DrD je registrovaný produkt firmy Altar. Copyright © 2005-2024 DarkAge Team
      Přepnout na mobilní verzi webu.
      Vytištěno ze serveru DarkAge (www.darkage.cz).