Magenergie: | 75 |
Suroviny: | 80 |
Základ: | eben (2 mn/50 zl) |
Trvání: | 10 let |
Výroba: | 1 týden (doma) |
Použití: | |
Nápadnost (barva/chuť/zápach): | |
Popis: | sféra: 2
Tato drobná hůlka je vyrobena z ebenového dřeva a může uživatele chránit před některými magickými útoky. Ovšem musí být splněny následující podmínky: 1. Kouzlo musí být sesláno přímo na uživatele hůlky, ne pouze na určité území, kde stojí (to znamená, že hůlka bude účinná například proti zeleným bleskům, ale ne proti ohni¬ vému dešti). 2. Nesmí se jednat o kouzlo, které se vyvolává při dotyku, jako napří¬ klad levitace. Takže teď již víš, za jakých podmínek hůlka bude pracovat. Ale v čem tedy spočívá její síla? Nuže: v případě, že na postavu, která drží hůlku připravenu v ruce, sešle někdo kouzlo, hůlka se aktivuje a seslané kouzlo do sebe „vsaje". Tím se hůlka nabije určitou magenergií (magenergií právě seslaného kouzla) a pomocí této magenergie pak uživatel může volně sesílat kterékoli z následujících kouzel: Oheň Světlo Levitace Modré blesky Zlom kouzlo Ovšem hůlka nemusí vždy úspěšně vstřebat kouzlo; to závisí na tom, kolik magů právě obsahuje. Při každém pokusu o pohlcení kouzla hůlkou si uživatel hodí proti pasti (systém pastí v Dračím doupěti je popsán v kapitole ,Pasti a jedy' na straně 83). Použitá vlastnost je obratnost, nebezpečnost je počet magů v hůlce plus magenergie pohlcovaného kouzla, to celé děleno pěti (zaokrouhluj nahoru), síla je pohlcení/výbuch. Pokud uživatel v hodu proti pasti uspěje, magenergie hůlky se zvýší, v opačném případě dojde k výbuchu, který ho zraní za 2 životy za každý mag, který hůlka obsahovala. Navíc na něj bude působit kouzlo, kterému se chtěl bránit (pokud ještě bude mít na co). Pokus hůlky o vstřebání kouzla probíhá v „nulovém čase", postava se na něj nepotřebuje soustřeďovat a v rozší¬řeném soubojovém systému nestojí žádnou akci (viz ,Pravidla pro boj...'). Musí však mít hůlku, jak už bylo psáno, připravenu v ruce. PŘÍKLAD: Kouzelník Aladar sešle modré blesky s magenergii 5 magů na alchymistku Nerlu, který použije svoji novou hůlku (prázdnou, její magenergie je 0). Nerla má obratnost 19, bonus +4 a ani si nemusí házet proti pasti (nebezpečnost pasti je 1, zatímco 1k10 + bonus za obratnost je nejméně 5). Magenergie kouzla se vstřebá a hůlka nyní obsahuje 5 magů. Nerla svoji hůlku postupně nabije na 30 magů. Nebezpečnost pasti ve stejné situaci bude 7 a Nerla musí při hodu proti pasti hodit na 1k10 nejmé¬ně 3, chce-li kouzlo vstřebat. Pokud neuspěje, dojde k výbuchu, při kte¬rém bude zraněna za 60 životů. Naproti tomu s hůlkou nabitou na 30 magů může seslat například pět modrých blesků (11 magů), levitaci na dvě směny (4 magy), oheň ve vzdálenosti 3 sáhy (6 magů) a zlomit kouzlo seslané s magenergií 3 magy (9 magů). |