Tvorba příběhu: Já obvykle získávám inspiraci k tvorbě příběhu (zatím jsem měl jen dva) podle toho, co vidím za film, nebo si přečtu v knížce. Tomu všemu dám svůj vlastní ráz a myšlenku aby to nebylo jen kopírování. Následně tomu přidám nějaké tajemství a záhady, které postupně postavám rozkrývám (pokud k tomu směřují). Nakonec k tomu všemu domyslím svět a přiliju notnou dávku smrti na obou stranách aby to mělo šmrnc a hrdinové si nebyli ničím jisti.
Při příběhu si vymyslím jen záchytné body (osoba, budova, věc,...) ke kterým se postavy snažím nějakým nenásilným způsobem navést. To co se děje mezi záchytnými body vymejšlím za pochodu.
Princip DA: Mno, tak tady si myslím, že má Kolaps svým způsobem pravdu, ale jelikož se mě vítězství v malé a už vůbec ne velké hře hře jaksi netýká (vzhledem k mému hráčskému "umění") tak bych to ani tolik neřešil.
Přesvědčení postav: Vzhledem k tomu, že si u postavy na DA můžeme sepsat vlastní charakter, tak mi to přijde jako celkem zbytečná věc.
Juker: Mám DrD vzal pojem přesvědčení a dost ho přetvořil... slovo přesvědčení je však absoltně neutrální výraz, pro který nemám výhrady.. jedná se o slovo označující jakousi myšlenku která vede daného člověka určitou cestou... To jest v pořádku... ale není to náplní....
Kolaps: Dobře.. budiž, ale to rozhodne takéžto neplatí pro snad žádného hráče hrajícího RPGčka dýl jak 2 roky... takovejm už to nebejvá moc jedno... navíc to je zcela nesmyslné zavádět na Online DrD jako je DA nebo jiné portály,.. protože tady se na charakter poměrně hraje..
Kelghor:
Tak na to ti odpovím textem jednoho slajdu ze své přednášky:
Jak bylo řečeno v úvodu pojetí přesvědčení z DrD či D&D je hrubé zevšeobecnění a škatulkování nezaškatulkovaného. Hodí se pro akční systémy, kde je hlavní náplní boj a plnění úkolů a na psychický rozvoj postav není místo.
Pro systémy kde má charakter postavy důležitější postavení a je čas si s psychikou postav vyhrát se takovéto pojetí nehodí a jsou uplatňovány jiné principy.
Juker: Jistě že je to naprostá blbost... už jen například ZKZ... je nejvetší nesmysl... teda ZKD taky je docela divnej.. .tak jak je to popsaný v pravidlech to je absolutně nesmyslný...
Preferuji raději něco jako výpis několika vlastností povahy napr 2 dobré a 2 špatné povahové rysy... je to 1000x lepší, tvárnější a reálnější popsání než ten nesmysl tzv. "přesvědčení"
Alim: ehe? ... přiznám se, že nejsem moc znalec legendy, ale není to takhle?:
registrovaný uživatel = duše
duše vstupuje do různých postav v různých světech
(když pominu, že mi příde zvláštní, že je možný vstoupit do více postav najednou)
když skončí příběh, duše postavu opustí a nechá jí opět žít samu o sobě a najde si jinou postavu, do které vstoupí...
zkušenosti tím získala i duše i postava a oboje stejně, ne?
nebo je každá postava uživatele jedna taková duše, která vlastně přetvoří tu prázdnou tělesnou schránku na to, čím je?
-----------------------
taky edit: jako já ani nemám žádnej quest už asi tři roky ... ale je pravda, že to je zvláštní
Juker: Pokud bych neupustil trochu fantazie a neřekl, že jádrem dané loutky by mohla být mlhovina, kterou stejně tak tvoříme svět. Tato mlhovina pak nikam nezmizne, proč bychom přece jen nemohli přenést naši mlhovinu z jednoho světa na druhej?
------------------------
Ale jistě, pravdu ma Kolaps. Jen jsem chtěl ukázat i jinej pohled na věc. Mě ostatně může být jedno, jestli budou expi chodit mě, nebo postavě...
Kolaps: Já nevím, myslím že by stačila věta "Přesvědčení jsou absolutní blbost, tečka." A Přednáška končí =D pak nastává krátká debata, kde všichni pokývou hlavou a souhlsí...
Bio: Pak jsou ale všechna pravidla která jsou na DAA naeditovaná, vlastně uplně k ničemu...
Pak už se může hrát rovnou Storytelling a ne Roleplaying... a jinak.. jakmile by se zrušila pravidla, nebo se prostě začnou hrotit čím dál míň, tak je to na jednu stranu dobré, na druhou velmi špatné... dobrou asi říkat nemusím.. špatná stránka ale je, že pak hráči ztrácí jakoukoli jistotu... nemohou si být jisti ani základními jistotami "Je opravdu tak těžké pro běžného sedláka kouzlit blezky?"
Taková základní nejistota, která by měla být normálně obecně známá (což pravidla svým způsobem udávají) strašně mate hráče a ti nemohou pracovat naplno... nemohou předpokládat vůbec nic.. a v takovém případě by postavy měli velmi malou šanci přežít...
To je něco jako znalost práva, etikety, morálky a slušnosti v dnešním světě... bez toho byste taky mohli bejt docela nahraní...