|
Keshick: Vezmu to popořadě:
-Pravidlo pro dva questy na zisk RD skutečně platí hlavně v době, než daný PJ kostku získá. Pokud po té questy zruší, hrozí mu podle pravidel ztráta statu po době neaktivity. Také není nutné vést dva questy zároveň, počítají se i po sobě jdoucí. Dále se do těch dvou questů se počítají také výcviky, kteréžto narozdíl od klasického questu mají pevnější časově omezené trvání.
-GD má skutečně povoleny dva oficiální questy. Ovšem často se kvalitním a velmi aktivním PJům povoluje výjimka. Není to nic proti pravidlům- Výjimky prostě existují a zrovna v téhle věci nevidím důvod k jejímu neudělení, pakliže to nebude na újmu kvality a aktivity stávajících questů.
-Počet postav v questu záleží na přístupu a stylu jednotlivých cvičitelů. Také záleží na příběhu zvoleném PJ a na tom, co konkrétně a ve které části na postavách hodlá PJ zkoušet. Počet postav podle mě není žádnou "podmínkou", pro kterou by nějaký výcvik měl být o tolik jiný, než ostatní.
-Překlepy a gramatické nedostatky nejsou zrovna bernou mincí výcviku. Pokud PJ ovládá ostatní aspekty PJingu, není to (pokud nejde o skutečnou katastrofu. S tou jsem se ale u cvičence ještě nesetkal) důvod pro ukončení výcviku. Taktéž frekvence jejich vytýkání závisí na osobním přístupu cvičitele- Prostě někdo tyto chyby vytýká konkrétně, někdo obecně a někdo třeba jen jednou za čas. Ale věz, že tak jako tak jsme si jich vědomi a stejně tak je dáváme na vědomí cvičencům.
Co se stylistiky týká, tak tam je to horší. Narozdíl od gramatiky se nedá "nadrtit". K té se dostaneš jen psaním. Jde o to, že i když cvičenec není zrovna rozený spisovatel, ale je znát pokrok, může ho cvičitel i přes to pustit. Vždyť i proto je tu BD jako součást výcviku. Reálný quest to ukáže nejlépe. A pokud jde o frekvenci výtek, je to stejné jako s gramatikou.
U ostatních chyb už je to na rozhodnutí cvičitele, na tom, jak se ze situace cvičenec poučí atd. Hlavně je ale třeba brát zřetel na to, co je chybou, kterou si PJ způsobil sám (Tedy bez zásahu cvičitele) a co je chybou, ke které ho cvičitel nepřímo dotlačí. První je závažná. Ta druhá může vycházet z vypjaté situace, do které cvičitel výcvik záměrně přivede. A pak mnoho (i zkušenějších) PJ může udělat nějakou menší chybu.
Celkově je ale velkou částí výcviku pokus zjistit, jak se PJ učí ze svých chyb atd. S celkovou stupňující se náročností situací postupem výcviku pak samozřejmě může docházet k neustálému vytýkání i za situace, kdy se PJ reálně zlepšuje.
A hlavně- výcvik má ještě druhou podstatnou část, kterou je fáze BD. Mnohdy může o schopnostech PJ říci daleko víc reálný quest, než výcvik. Samotné rozhodnutí ale přijde až nakonec. Pokud se PJ nepoučí a situaci nezvládne, o kostku přijde...
-No a pokud jde o "držení hotového PJ" ve výcviku, tak to není zase tak samoúčelné a zlomyslné, jak se ti může zdát. Jak už jsem psal, náročnost výcviku se časem a situacemi stupňuje. PJe je prostě nutné prověřit a naučit různé věci, například expování. Tak i "Hotový PJ" může ve výcviku zůstat o trochu déle, než se konkrétně tobě může zdát nutné...
Pak je tu jedna věc- To, že někdo o někom řekne, že je to "hotový PJ" nutně neznamená, že tomu tak na 100% je. Je to od cvičitele pochvala, nikoliv konečný závěr. Ten je vynesen až s ukončením výcviku. (A často tak bývá označován PJ, který sice pár chyb dělá, ale cvičitel se domnívá, že nebude problém je do budoucna odstranit.)
A hlavně- každý výcvik je svým způsobem originální, což je správně. Být PJem není jen o strohém se naučení pár frází, ale i o kreativitě a schopnosti vypořádat se s nepředvídaným.
Jinak ale netuším, o čem tohle celé vlastně bylo... Pokud ti vadí něco konkrétně, tak se konkrétně ptej. Pokud ti vadí samotný systém, tak s tím toho asi moc neudělám. A pokud je to jen o tvém pocitu nespravedlnosti bez dalších důkazů, pak se obávám, že to je jen tvůj osobní pohled na věc.
|