Artefakty jsou předměty nabité kouzelnou mocí. Artefaktem může být zbraň, nástroj, brnění, nebo i na první pohled zcela obyčejný předmět bez praktického využití. Každý takový artefakt má své jméno a nějakou zvláštní moc, ať už dobrého nebo škodlivého charakteru. Zmínky o artefaktech je často možno nalézt v legendách, které bardi s oblibou čtou.
U každého artefaktu si PJ určí číslo — jeho věhlas. Význam čísla je následující:
Když se bard s některým z artefaktů setká, hodí si za něj PJ proti pasti: Žvt + Int + věhlas artefaktu ~ 9 ~ pozná/nepozná. V případě, že nepozná, PJ hráči nic neřekne. Pokud uspěje, poznal daný předmět a ví, co se o něm v příbězích vypráví. Nemusí ale vědět, jak se síly artefaktu probouzí, ani jak přesně fungují.
Ve zvláštních případech je možno o poznání předmětu rozhodnout rovnou. Např. kdyby někdo artefakt skupině včerejšího večera podrobně popsal.