|
No já si ještě do debaty přihodím, ale s dovolením, bez tolika emocí.
Systém DrD je systém nedokonalý, který, stejně jako většina ostatních RP systému značně kolidují s realitou. Uvedu příklad: V libovolném systému vytvořím postavu, člověka, která bude mít 20 let. Budu-li s ní hrát, ať už fallout, Baldur's Gate, nebo DrD, zjistím, že postava zestárla o dva roky, ale znásobila svoje schopnosti desetkrát.
Když udělám postavu 14tiletou, za stejné dva roky taky znásobí svoje schopnosti desetkrát a je stejně silná, jako postava 20tiletá.
Ups.
Zde je něco špatně.
Ta věc která je špatně, je to, že ve všech RP systémech je to, co postava zažije během hraní, výrazně důležitější, než to, co dělala předtím. Školy neškoly, akademie neakademie.
Důvod je poměrně prostý. Uvedu příklad třeba právě na Diablu. V reálu by měla postava začínat minimálně na 20. levelu, a končit hru zabitím Diabla přibližně na 22. levlu.
Všem je asi jasné, že by si hráč hraní příliš neužil.
Druhou věcí je věk s ohledem na schopnosti. Je jasné, že zkušenosti přibývají s věkem. Udělám-li si tedy postavu mohutného čtyřicátníka, který prošel mnoha bitvami, je logické, že bude mít více zkušeností, než když si udělám postavu 14ti letého kluka (budoucího válečníka), co bojoval maximálně dřevěným mečem na dvorku.
Zde je zase patrná nevyváženost. Kdybych vzal tyto dvě postavy do Questu, je jasné, že silný muž by měl výrazně navrch. Proto je nutné brát do Questu postavy přibližně stejných zkušeností, aby byla hra alespoň tochu spravedlivá.
To co je na DA zvykem, a co je v naprostém kontrastu, je, že se vytvoří postava se složitlou historií, kde je vidět, čím vším prošla a co tedy všechno zvládla a umí. Protože ono ejhle, ve hře toho je najednou polovina. Zdatného válečníka ,který bojoval tůhle a támhle najednou zbije slabý lapka.
Takže k čemu směřuji:
1. k Trymovi a Nefrete:
Pravidla nemohou umožnit, aby vstoupil do jednoho Questu kouzelník na 1. úrovni a zároveň starý mudrc, nebo mladá Gejša, která přes svůj věk má díky prostředí extrémně mnoho zkušeností.
2. K ostatním i jako nápad:
Ty dovednosti, které se k postavě volí, jsou občas až příšerným způsobem základní. Nehraje se na to proto, že by PJ do Questu dostal skupinu postav a měl by štěstí, kdyby jedna z nich dokázala přečíst vývěsní štít hospody, ve které se mají sejít.
Počet dovedností, které si člověk na 1. Levelu může "pořídit" nedovolují absolutně žádnou diferenciaci postav. Dal bych na 1. level více zkušeností na začátku, aby ty postavy byly trochu reálné. Opravdu abych uměl JEN to, co píšou dovednosti, musel by se výběr věku u postav změnit na 6-12 let, a odtud poctivě vypiplávat, což je už zase silně na úkor zábavnosti hry.
EDIT: PS.: Příjde mi, že tvorba historie postavy je zde prvek, kterým se liší toto RP od počítčových her, a měl by být výrazně zohledněn. Tedy by opravdu postava mohla začínat na vyšším levelu, a nebyl by to žádný "nabušený superman" ale člověk s trochou praxe a života za sebou.
Postava začínající jako Tabula Raza je podle mě velkým nešvarem počítačových her.
|